«بلاش تتابعني».. كيف ردت داليا البحيري على مطالبات متابعيها بارتدائها الحجاب؟
أعربت الفنانة داليا البحيري عن استيائها من تعليقات متابعيها الذين يطالبونها بارتداء الحجاب خلال كل منشور على حساباتها عبر مواقع التواصل الاجتماعي.
رد داليا البحيري على مطالبة الجمهور ارتدائها الحجابوقالت داليا البحيري، في مقطع فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي على موقع «انستجرام»: «الناس اللي بتقولي ياريت تلبسي الحجاب، إنتي أو أنت مالك، الحاجات دي أمور يتقال فيها دع الخلق للخالق، دي حاجة تخصني، ممكن اللي مش لابسة حجاب تبقى عند ربنا أحسن منك، ممكن تكون بتعمل حاجات في السر أنت متعرفهاش تخليها عند ربنا أقرب منك بكتير، ممكن حد شكلًا تقول ده قريب من ربنا ويطلع مش كده، وممكن العكس، موضوع الحجاب والحاجات دي شخصية جدًا يا جماعة».وأكملت: «أنا دايمًا بحب أنشر صور وبوستات على فيسبوك وانستجرام بها طاقة إيجابية، عشان أخلي الناس تشوف حاجات كويسة، لكن اللي مابفهموش بقى الناس اللي بتدخل تكتب تعليقات سخيفة أو فيها قلة ذوق وقلة أدب، طبعا إنتم بتضيعوا وقتكم، لو حد شايف اللي بعمله حاجة دمها تقيل أو مش لطيفة بلاش تتابعني، اعمل حاجة تفيد في يومك أدخل نام واستفيد بالوقت ده، لو ست روحي اقعدي مع ولادك ربي عيالك اقعدي مع جوزك متعمليش حاجة خالص وبحلقي في السقف ده نوع من أنواع العلاج النفسي أو اسمعي مزيكا أو اقري قرآن». عرض هذا المنشور على Instagram تمت مشاركة منشور بواسطة Didi Mahmoud (@daliaelbeheri)داليا البحيري في مهرجان أسوانالجدير بالذكر أن الفنانة داليا البحيري، كانت أعربت عن سعادتها وفخرها بحضورها إلى محافظة أسوان، خلال إلقاء كلمتها بافتتاح مهرجان أسوان لأفلام المرأة في دورته التاسعة، لافتة أنها سعيدة أيضا لما تحظى به المرأة من مكانة فيها منذ عصر الفراعنة.وأضافت «داليا» أنها فخورة بالحضور إلى مدينة أسوان الساحرة بنيلها، ومعابدها وما تحظى به المرأة من مكانة فيها منذ عصر الفراعنة حتى اليوم، مؤكدة أنه من الرائع دعم المرأة عبر السينما، بالإضافة إلى المبادرات المجتمعية.واختمت النجمة داليا البحيري، حديثها قائلة:«دعونا نطمح لخلق عالم أكثر عدالة ومساواة للجميع».اقرأ أيضًا:ماذا قالت داليا البحيري عن العدالة والمساواة ودعم المرأة؟بالصور.. داليا البحيري من جولة نيلية بأسوان: يا أغلي البلاد يا بلادي

جرب ميزات الذكاء الاصطناعي لدينا
اكتشف ما يمكن أن يفعله Daily8 AI من أجلك:
التعليقات
لا يوجد تعليقات بعد...
أخبار ذات صلة


بوابة الفجر
منذ 2 ساعات
- بوابة الفجر
"داليا البحيري ترد بحدة على منتقديها: دع الخلق للخالق.. وربنا أعلم بالقلوب"
خرجت الفنانة داليا البحيري عن صمتها، ووجّهت رسالة قوية لمنتقديها عبر مقطع فيديو نشرته على حسابها الرسمي بموقع "إنستجرام"، بعد تكرار التعليقات السلبية التي تطالبها بارتداء الحجاب أو اعتزال الفن. وقالت البحيري في الفيديو: "طول عمري بحب أنزل حاجات إيجابية، لأن الناس مش ناقصة طاقة سلبية، لكن الحقيقة مش قادرة أسكت على كمية قلة الذوق اللي بشوفها". وسخرت الفنانة من البعض قائلة: "اللي مش عاجبه محتواي ليه بيضيع وقته؟! اعمل أنفولو، نام، أو حتى مارس التأمل، ده أنفعلك. ولو ست، ربي عيالك أحسن ما تكتبيلي تعليق سلبي". وردّت على من يطالبها بالحجاب بقولها: "انتوا مالكم؟ دع الخلق للخالق. ممكن اللي مش لابسة حجاب تكون عند ربنا أحسن من ناس كتير.. الله لا يسيئك، بص في ورقتك". واختتمت حديثها برسالة مؤثرة: "ممكن في ناس بتعمل حاجات في السر تقربهم من ربنا أكتر بكتير من ناس بتتكلم عنه علنًا، ومحدش يقدر يحكم على حد من شكله".


بوابة الفجر
منذ 3 ساعات
- بوابة الفجر
"داليا البحيري ترد بحدة على منتقديها: دع الخلق للخالق.. وربنا أعلم بالقلوب"
خرجت الفنانة داليا البحيري عن صمتها، ووجّهت رسالة قوية لمنتقديها عبر مقطع فيديو نشرته على حسابها الرسمي بموقع "إنستجرام"، بعد تكرار التعليقات السلبية التي تطالبها بارتداء الحجاب أو اعتزال الفن. وقالت البحيري في الفيديو: "طول عمري بحب أنزل حاجات إيجابية، لأن الناس مش ناقصة طاقة سلبية، لكن الحقيقة مش قادرة أسكت على كمية قلة الذوق اللي بشوفها". وسخرت الفنانة من البعض قائلة: "اللي مش عاجبه محتواي ليه بيضيع وقته؟! اعمل أنفولو، نام، أو حتى مارس التأمل، ده أنفعلك. ولو ست، ربي عيالك أحسن ما تكتبيلي تعليق سلبي". وردّت على من يطالبها بالحجاب بقولها: "انتوا مالكم؟ دع الخلق للخالق. ممكن اللي مش لابسة حجاب تكون عند ربنا أحسن من ناس كتير.. الله لا يسيئك، بص في ورقتك". واختتمت حديثها برسالة مؤثرة: "ممكن في ناس بتعمل حاجات في السر تقربهم من ربنا أكتر بكتير من ناس بتتكلم عنه علنًا، ومحدش يقدر يحكم على حد من شكله".

مصرس
منذ 3 ساعات
- مصرس
«بلاش تتابعني».. كيف ردت داليا البحيري على مطالبات متابعيها بارتدائها الحجاب؟
أعربت الفنانة داليا البحيري عن استيائها من تعليقات متابعيها الذين يطالبونها بارتداء الحجاب خلال كل منشور على حساباتها عبر مواقع التواصل الاجتماعي. رد داليا البحيري على مطالبة الجمهور ارتدائها الحجابوقالت داليا البحيري، في مقطع فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي على موقع «انستجرام»: «الناس اللي بتقولي ياريت تلبسي الحجاب، إنتي أو أنت مالك، الحاجات دي أمور يتقال فيها دع الخلق للخالق، دي حاجة تخصني، ممكن اللي مش لابسة حجاب تبقى عند ربنا أحسن منك، ممكن تكون بتعمل حاجات في السر أنت متعرفهاش تخليها عند ربنا أقرب منك بكتير، ممكن حد شكلًا تقول ده قريب من ربنا ويطلع مش كده، وممكن العكس، موضوع الحجاب والحاجات دي شخصية جدًا يا جماعة».وأكملت: «أنا دايمًا بحب أنشر صور وبوستات على فيسبوك وانستجرام بها طاقة إيجابية، عشان أخلي الناس تشوف حاجات كويسة، لكن اللي مابفهموش بقى الناس اللي بتدخل تكتب تعليقات سخيفة أو فيها قلة ذوق وقلة أدب، طبعا إنتم بتضيعوا وقتكم، لو حد شايف اللي بعمله حاجة دمها تقيل أو مش لطيفة بلاش تتابعني، اعمل حاجة تفيد في يومك أدخل نام واستفيد بالوقت ده، لو ست روحي اقعدي مع ولادك ربي عيالك اقعدي مع جوزك متعمليش حاجة خالص وبحلقي في السقف ده نوع من أنواع العلاج النفسي أو اسمعي مزيكا أو اقري قرآن». عرض هذا المنشور على Instagram تمت مشاركة منشور بواسطة Didi Mahmoud (@daliaelbeheri)داليا البحيري في مهرجان أسوانالجدير بالذكر أن الفنانة داليا البحيري، كانت أعربت عن سعادتها وفخرها بحضورها إلى محافظة أسوان، خلال إلقاء كلمتها بافتتاح مهرجان أسوان لأفلام المرأة في دورته التاسعة، لافتة أنها سعيدة أيضا لما تحظى به المرأة من مكانة فيها منذ عصر الفراعنة.وأضافت «داليا» أنها فخورة بالحضور إلى مدينة أسوان الساحرة بنيلها، ومعابدها وما تحظى به المرأة من مكانة فيها منذ عصر الفراعنة حتى اليوم، مؤكدة أنه من الرائع دعم المرأة عبر السينما، بالإضافة إلى المبادرات المجتمعية.واختمت النجمة داليا البحيري، حديثها قائلة:«دعونا نطمح لخلق عالم أكثر عدالة ومساواة للجميع».اقرأ أيضًا:ماذا قالت داليا البحيري عن العدالة والمساواة ودعم المرأة؟بالصور.. داليا البحيري من جولة نيلية بأسوان: يا أغلي البلاد يا بلادي